Selasa, 24 Februari 2009

Learn How to Walk On coal Fire Without Getting Hurt

step 1
Spread Coals
Light a fire and let it burn down to coals. Have a really big fire so you can have a lot of coals to spread around.

Subtitle Indonesia
(nyalakan Api dan biarkan membakar arang, buat api yang besar agar arang yang dihasilkan makin banyak untuk disebar)



step 2
Spread Coals Evenly
Use a metal rake or somthing to spread out the coals in a wide area. In a circle or a line or whatever shape you want.

(gunakan tongkat metal untuk menyebarkan arang bara ke tempat yang luas, dalam bentuk lingkaran, garis pokoknya terserah loe aja dah)



step 3
Walk
There should be a layer of ash on the coals to insulate the coals. The almost pure-carbon coals are poor conductors of heat so that helps too. If you don't stop you should be able to walk on the coals with no problem. So don't be dumb and stand in one place. Just walk a little faster you normally would. Just not to fast but not to slow. Like you were walking a little bit faster down the street than usual. Don't stop and stand there, that will burn you. Once again NOT RESPONSIBLE FOR ANY INJURY, but I doubt you will get hurt.

( pasti ada lapisan abu di batu bara, sehingga tidak dapat meghantarkan panas dengan baik, jadi kalau anda jalan agak cepat ga bakalan kenapa2, KALO DI COBA DIRUMAH GW GA TANGGUNG JAWAB YA)



source http://www.instructables.com/id/EDVXXINSZSEZBF80F7

3 komentar:

anonymous name mengatakan...

wuih ngeri coy

ayie_m mengatakan...

wah.. bahaya neyh klo blm propesional..

LED-Display mengatakan...

Yep, ini bukan magic, tapi kalau kita jalan cepat2 di atas bara api, aliran darah di kaki kita masih bisa menentralkan panas bara itu, sehingga kita tidak akan terluka, ini bukan magic, tapi biologic banget. trik ini juga di pake sama David Copperfield untuk membuat dia tidak terbakar oleh api, dengan cara mengalirkan air diatas api.

Posting Komentar